הטרור העזתי והגרעין האיראני – האם נראה הערב נחרצות? \\ אוריאל לנדאו

    מוטי הלפרין No Comments on הטרור העזתי והגרעין האיראני – האם נראה הערב נחרצות? \\ אוריאל לנדאו

    דין שדרות כדין תל אביב? לא בטוח • ההישגים שבוטלו ע"י הודעה ברבע לחצות • וגם: ההבדל בין פגישת נתניהו ואובמה – לבין פגישת בנט וביידן

    ראש הממשלה, נפתלי בנט צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אני משאיר מאחורי מדינה שמצליחה להתייצב מול גל 'הדלתא" הודיע בנט בחיוך לפני שעלה השבוע על מטוס 'אל על' לכיוון בסיס חיל האוויר האמריקני אנדרוז הסמוך לוושינגטון, שם ייפגש היום בשעה 18:30 (שעון ישראל) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

    מניין הביטחון שלו? כנראה שכ-10,000 מאומתים ביממה, זה מספר שמראה על הצלחה מסחררת במניעת התפשטות הקורונה. סליחה, דלתא, כמובן. אבל נעזוב את זה, בואו נדבר השבוע על נושא הביטחון.

    "דין שדרות כדין תל אביב" הכריז נפתלי בנט אז,  בספרים שכתב בזמנו הפנוי באופוזיציה. כעת, כשהוא יושב על כס ראש הממשלה, חמאס מיהר לבדוק האם זה נכון; שיגר רקטה על שדרות לפני שבועיים, ונרגע מהר. דין רקטה על שדרות אצל בנט – זה אולי כמו דין עשרות בלוני תבערה השבוע על כל העוטף. שזה אומר כלום. מטוסי חיל האוויר תקפו בקטנה, לא פגעו במחבלים, וזהו, האירוע הסתיים.

    הוויכוח סביב מבצע 'שומר החומות' העסיק רבים; האם הוא היה קצר מידי, האם הוא היה תוקפני מספיק, האם צה"ל שגה כשהוא בחר שלא להיכנס קרקעית לרצועת עזה – אבל כולם מסכימים שהיה צריך לעשות משהו. אתה לא יכול לשתוק כש'בטעות' רקטה עפה לכיוון ירושלים (זה היה בקיץ כזכור. הגיע ברק סורר, לחץ על הכפתור של השיגור, ששוב, בטעות, היה מכוון לירושלים). דבר אחד טוב שיצא מהסבב הקצר והאווירי הזה, הוא שישראל החליטה שלא לאפשר לארגוני הטרור את כל מה שהם רוצים. אם זה הכסף הקטארי, שישראל קבעה שיעברו רק דרך מנגנון מסודר של האו"ם, אם זה הגבלת אשרות העבודה של הפלסטינים בישראל, ואם זה הייבוא והייצוא מעזה ולעזה. (קטע שלא ברור תכליתו)

    יש שטענו אז בכלי התקשורת, שהסיבה שמבצע 'שומר החומות' הסתיים יחסית מהר, נעוצה בכך שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לחץ חזק על רה"מ דאז, בנימין נתניהו – לסיים מהר את המבצע. אולי כן ואולי לא. אבל אצל בנט זה כבר סיפור אחר. ארגוני הטרור אלופים בלהריח חולשה, הם הראשונים לזהות שההנהגה בישראל חלשה – ואפשר לקרב מאות פלסטינים לגדר הרצועה, ושמחבל יירה בסמ"ר בראל אחיה שמואלי כדור בראש מטווח אפס. הם ניסו והיטיבו לזהות שלא יחטפו על כך כלום. עובדה, שום מחבל בעזה לא חוסל מאז. גם ירי המקלעים המאסיבי של חמאס לעבר מטוסי חיל האוויר, שהגיעו עד חצר בית בעיר שדרות, מקרה שאך בנס הסתיים ללא נפגעים, מלמד על פגיעותם של תושבי העוטף ועל אוזלת ידה של הממשלה הנוכחית בהגנתה עליהם.

    אם כך, מדוע שהחמאס יחשוש? אפשר להמשיך את ההפגנות האלימות על הגדר, ולהמשיך להפריח את בלוני התבערה.

    בזמן שבראל אחיה בן ניצה לרפו"ש שוכב במיטת חוליו בביה"ח 'סורוקה' בבאר שבע, בנט ממשיך כאילו כלום לא קרה. אם לשכתו לא יודעת אז אני אשמח לעזור – יש מנחת מסוקים מחוץ לביה"ח, ועם צי המסוקים שעומד לרשות ראש הממשלה 24/7, תוך 15 דק' בנט יכול להיות בחנייה, וחצי דקה אח"כ להיות בחדר של בראל.

    אבל הוא לא יגיב ברצועה, אם הוא יגיב ברצועה, הדבר יגרור תגובה של ארגוני הטרור וג'ו יעשה לו פרצוף חמוץ. מה עושים? מרצים אותו, מודיעים אתמול ברבע לחצות הלילה, ש"הממשלה החליטה על הרחבת הכנסת ציוד לפרויקטים אזרחיים בינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום החל ממחר. כמו כן, יאושר ייבוא רכבים חדשים לרצועה ויחודש מסחר הזהב בין עזה לשטחי יהודה ושומרון. בנוסף יונפקו 1,000 אישורי כניסה נוספים". במילים אחרות – ביטול כל 'ההישגים' שעוד איכשהו הושגו ב'שומר החומות', התפוררו באבחת הודעה פחדנית אחת בלילה.

    השבוע הופץ ברשת קטע מסרט התעודה "נתניהו במלחמה" ששודר ברשת pbs האמריקנית (אגב, סרט שבא להוציא את נתניהו באור שלילי, א"ל) בתיעוד, נראה נתניהו בזמן ביקורו אצל נשיא ארה"ב דאז ברק אובמה, מדגיש בחדר הסגלגל על חשיבות קו נוקשה בנוגע לשלום עם הפלסטינים: "זה לא הולך לקרות, כולם יודעים שזה לא הולך לקרות" אמר נתניהו בביטחון מול האיש בעל הכוח החזק בעולם. "מעולם לא דיבר כך מולו מנהיג זר, ועוד במשרדו הפרטי בבית הלבן" תיאר ראש הסגל של אובמה בן רודס בסרט הדוקומנטרי שנצפה על ידי מיליוני אמריקאים.

    אם כך נראה יישום ההבטחה ל"דין שדרות כדין תל אביב" – אל תצפו לראות ראש ממשלה נוקשה ונחרץ עומד הערב, בהצהרה לתקשורת בתום פגישת בנט וביידן.



    0 תגובות